Tours, uitgaan, en drama - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Merel Lechner - WaarBenJij.nu Tours, uitgaan, en drama - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Merel Lechner - WaarBenJij.nu

Tours, uitgaan, en drama

Door: Merel

Blijf op de hoogte en volg Merel

19 November 2015 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Sinds vijf dagen mag ik tours doen, zowel in Engels als in Nederlands. Super fijn want zo gaat de tijd sneller en krijg ik af en toe ook fooi. Maar ja, Nederlanders zijn gierig dus vaak niet of weinig.
De groep vrijwilligers bij Monkeyland is super gezellig, zowel degenen waarmee ik samenwoon en de short term vrijwilligers die in Plett verblijven. Wat ook fijn is is dat er geen grote scheiding tussen de vrijwilligers en de lokale gidsen is, wat het extra gezellig maakt.
Ik ga momenteel het meest om met Steffi, super aardig Duitse meid. En dat is maar goed ook want wij twee hebben onze vrije dagen moeten omwisselen naar dinsdag en woensdag terwijl alle andere vrijwilligers het weekend mochten houden. Dit is omdat de December drukte eraan komt en wij de enige vrijwilligers zijn die tours kunnen geven in twee talen. Maar wel jammer omdat vrijdag vaak wordt gestapt en wij daar nu niet meer vol aan mee kunnen doen.

Het stappen is wel heel erg leuk maar voor mij net iets te veel. Zeker Jess, de Brit in ons huis wil elke dag uit. Wat voor mij gewoon te veel is, en voor anderen ook.

En dan het drama gedeelte, erg veel geroddel onder vrijwilligers, wat de sfeer af en toe bederft. Maar het aller vervelendste is dat 1 van de lokale gidsen, Anita, vandaag is ontslagen en daarmee ook haar huisvesting hier verliest. Ze verdienen hier al niet veel, en ze heeft twee kinderen te onderhouden. De reden dat ze is ontslagen is niet eens door haar zelf veroorzaakt. Terwijl de jongen die er grotendeels verantwoordelijk voor is voor zover ik weet nog werk heeft.

Dat soort momenten zijn echt super kut. Vandaag was dan ook een erg zware dag, emotioneel gezien.

Maar goed, uiteindelijk moeten wij hier gewoon doorgaan en dit soort dingen horen erbij.

Qua echte activiteiten heb ik nog niet veel gedaan, ben op horseback safari geweest en twee keer naar het strand. Maar volgende week zaterdag is de staff party in Nature's Valley en de dag daarop begint Plett Rage, een soort van tiendaags noorderslag. En nog belangrijker: een downhill longboard event, waar ik zeker naar ga kijken!!!

  • 20 November 2015 - 00:50

    Stefan:

    Mooi verhaal. We kunnen er een serie van twee Netflix seizoenen mee vullen. Veel plezier met staff party en board event.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Merel

Actief sinds 27 Aug. 2015
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 3060

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2015 - 24 April 2016

Zuid Afrika

Landen bezocht: